Öppet köp

När du handlar på Sorty erbjuder vi dig öppet köp på lagerförda varor i 30 dagar efter leveransdatum. Medlemmar har rätt till 60 dagars öppet köp. För reavaror gäller öppet köp i sju dagar. En lagerförd vara är en standardprodukt som lagerförs i Sorty-butik. För att få dina pengar tillbaka måste du ha kvittot kvar samt lämna tillbaka varan hel och ren. Varan returneras oanvänd, omonterad och i originalförpackning. Varan får synas för att bedöma dess egenskaper.

Öppet köp gäller inte specialbeställningar, bäddmadrasser eller presentkort, om inte annat överenskommits vid köptillfället. Överenskommelsen ska i så fall stå angiven på ditt kvitto. Du tar själv hand om och bekostar återtransport av varan till den butik där du köpt den.

Ångerrätt

När du som privatperson handlar på Sorty.se gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du som konsument alltid har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du tagit emot den beställda varan. Kunden står för returfrakt och ska returnera varan omonterad, väl emballerad (i originalemballage) och i fint skick.

Om du vill ångra ditt köp på Sorty.se kan du vända dig till sales@sorty.se. Vi rekommenderar dig att mejla din orderbekräftelse till sales@Sorty.se och där uppge att du vill annullera hela eller delar av ordern.

Vid ångerrätt står du som kund för returkostnaden.

Retur

Om du vill returnera en vara som du köpt på Sorty.se ska du vända dig till till oss på e-post sales@nickes.com för att få hjälp. Kostnaden för returen är densamma som en standardleverans samt en returkostnad. Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackning.

Byte

Om du vill byta en vara som du köpt på Sorty.se kan du vända dig per e-mail till sales@sorty.se. Du kan inte byta en vara via Sorty.se. I så fall får du returnera din ursprungliga beställning och lägga en helt ny order.

Återbetalning

Om du har returnerat en vara som du köpt på Sorty.se sker återbetalning normalt på samma sätt som den ursprungliga betalningen. Återbetalning är dig tillhanda inom 30 dagar.

Reklamation

Du som kund har alltid tre års reklamationsrätt på alla våra varor enligt Konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker fabrikationsfel på de varor du har köpt hos oss. Om du vill reklamera en vara eller inte är nöjd med ditt köp, kontakta sales@sorty.se så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Innan du kontaktar sales@sorty.se kan du förbereda dig genom att:

  • ha ordernummer och kvitto till hands ·
  • notera och beskriva felet/problemet så tydligt som möjligt ·
  • gärna ta ett foto som tydligt visar skadan/felet

När Sorty har fått tillbaka en reklamerad vara och konstaterat att reklamationen är giltig kommer Sorty att kompensera dig genom att i första hand avhjälpa felet, i andra hand ersätta dig med en ersättningsvara eller i tredje hand ge dig en skälig ersättning genom prisavdrag.

Vi strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att din reklamation har tagits emot, men det kan ta längre tid beroende på vilken produkt som reklamerats.

Nekat anspråk

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer Sorty riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden.

Oftast hittar vi ett sätt att komma överens, men det händer att vi inte kan gå våra kunder till mötes när det gäller klagomål. Det kallas nekat anspråk. För att driva ett nekat anspråk vidare vänder du dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vid en eventuell tvist följer Sorty beslut från Allmänna reklamationsnämnden.

Kontaktuppgifter:

Niklas Hellberg
Phone: +46 (0)70-370 55 55
Email: sales@sorty.se

Sorty – Den smarta tvättkorgen

Address: c/o Elak Innovation AB, Huskvarnavägen 82, 55466 Jönköping, SWEDEN

Organisationsnummer: 556873-0088

Website: www.sorty.se